Yin Yoga2018-10-05T14:17:58+00:00

Yin Yoga

“Yin Yoga er enkelt, men enkelt betyr ikke lett.” – Bernie Clark

Yin yoga er en langsom stil av ulike yoga stillinger også kalt asanas, som perfekt utfyller de dynamiske og muskuløse (yang) stilene av yoga. Der det legges vekt på indre varme og lengden av musklene våre. Stillingene holdes i lengre periode av gangen, som for eksempel varierer fra 45 sekunder til to minutter. Mer avanserte utøvere kan bli i en asana i fem minutter eller mer.

Yin Yoga retter fokuset på bindevevene i hoftene, bekken, nedre ryggraden, leddbåndene, bein og til og med leddene i kroppen som normalt ikke utøves veldig mye i en mer aktiv stil av asana-praksis.

Fordelene med å praktisere Yin Yoga er mange og denne typen langsom yoga passer for nesten alle nivåer av studenter. Det forbedrer fleksibiliteten, frigjør fascia, forbedrer felles mobilitet og strømmen av energi som beveger seg gjennom kroppen. Ved å berolige sinnet og kroppen bidrar det også i tillegg reduksjon av stress.

Hvis du sliter med tankekjør, kan dette være yoga-typen for deg. I utgangspunktet kan denne stilen av yoga virke både passiv og myk, men yin praksis kan være ganske utfordrende på grunn av den lange varigheten som holdes av hver stilling.
Likevel, vår filosofi er at yoga skal være mulig for alle og ikke gjøre noe skade. Derfor tilpasser vi alle stillingene i yin-klassen etter behovene til de som deltar i klassen.

Gi en pause i tankene dine gjennom Yin! Kontakt Oss