Før yogatimen2018-10-04T15:08:52+00:00

Hva man bør tenke på før yoga timen

  1. Ikke spis 2 til 3 timer før timen
  2. Bruk behagelige klær som ikke begrenser bevegelsen
  3. Det er fint hvis du møter opp minst 15 minutter før yogatimen
  4. Si ifra til instruktøren om du har noe skader
  5. Ikke ha på deg sokker
  6. Ideelt sett bør du praktisere seks dager i uken. Likevel er det bedre å praktisere en eller to ganger i uken i stedet for ikke gjøre det i det hele tatt.
  7. For å hjelpe deg med å fokusere, kan det hende du finner det nyttig å dedikere din praksis til en bestemt intensjon
  8. Mobiltelefon? Nei takk 🙂
  9. Prøv å presse deg selv til 70% av dine evner. I stedet for å prøve å gå så dypt eller helt inn i en stilling som andre kan være i stand til å gjøre, gjør det du kan uten å anstrengte eller skade deg selv. Respekter kroppen din
  10. Under menstruasjon unngå inversjoner, kumbhak, bandhas samt kapalbhati
  11. Hvis du er gravid eller tror du kan være, si ifra til instruktøren med en gang. Mens yoga er veldig gunstig under graviditeten, er det noen ting som bør unngås
  12. I løpet av de første 3 månedene av graviditet, unngå energiske bevegelser da det er større risiko for abort
  13. Mens yoga kan gi helbredende effekter, bør personer som søker en kur mot en bestemt sykdom prøve yoga terapi og si ifra til instruktøren om kondisjonen
  14. Svetting kan være en del av yoga timen
  15. Vi anbefaler å ikke drikke juice eller vann i løpet av yogatimen
  16. Prøv å fokusere på pusten din under hele timen. La pusten lede hver bevegelse
  17. Og det viktigste råd av alle … Dette er ikke en konkurranse. Du konkurrerer ikke mot noen, ikke engang mot deg selv. Det er bare deg og din yoga matte